عطر و ادکلن

شناخت عطر اصل و تقلبی

امروز قصد داریم شما را با یکی از بزرگترین مشکلات خرید عطریات آشنا کنیم . شناخت عطر اصل با عطر تقلبی !

برای تشخیص عطرهای اورجینال از تقلبی نیاز به دانش کافی در این زمینه می باشد که ما قصد داریم تجربیات چندین ساله گروه زیبا پرفیوم را در اختیار شما قرار دهیم . برای آموزش مرحله به مرحله همراه با عکس برای شما توضییح می دهیم .

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. شناخت فروشنده :

داشتن شناخت کامل از فروشنده کالا یکی از مهمترین عوامل برای یک خرید سالم و با کیفیت می باشد . امروزه وجود هزاران سایت اینترنتی و فروشگاه ها تصمیم گیری برای خرید را مشکل می کند ، چرا که قریب به بیش از ۵۰% این فروشگاه ها از محصولات بسیار بی کیفیت در ویترین های خودشان استفاده می کنند ! وقتی اسم یک عطر را در گوگل جستو جو می کنید شاید با هزاران سایت فروشنده این عطر مواجه شوید ، حالا وقت انتخاب هست ! در وحله اول دقت کنید که سایتی که ازش خرید می کنید دارای تاییدیه های اینترنتی از قبیل : نماد الکترونیک و … باشد . سپس با یک نگاه کلی به سایت فروش می توانید از قالب و طراحی سایت به کیفیت کاری سایت مورد نظر پی ببرید . در کل یک سایت خوب دارای ویژگی های خوب و منحصر بفرد نیز می باشد ، مثل طراحی زیبا ، منظم بودن محصولات ، دسته بندی منظم و … در صفحه اول سایت زیبا پرفیوم به مطالب گفته شده پی خواهید برد .

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. دقت کردن به قیمت عطر :

یکی از چالش های بزرگ دنیای عطر و ادکلن وجود فروشنده های سودجو هست که با افکار ساده مردم بازی می کنند ! فروش عطرهای درجه ۲ ، درجه ۳ و های کپی از جمله این مسائل می باشد . دقت داشته باشید که در دنیای عطر چیزی به نام عطر درجه ۲ یا های کپی وجود ندارد ! پس به حرف های الکی فروشنده های سودجو گوش نکنید . مسئله مهم بعدی قیمت های بسیار پائین عطرها در برخی از سایت ها و فروشگاه ها می باشد . هر وقت مشاهده کردید که عطری دارای قیمت بسیار پائین می باشد حتما شک کنید ! چراکه قیمت عطرها به صورت جهانی بوده و در صورت تغییر قیمت کلیه عطرهای بازار قیمت هایشان تغییر می کند . برای مثال ادکلن ایفوریای زنانه را در نظر بگیرید : فرض کنیم قیمت این عطر در حال حاضر در بازار و فروشگاه های معتبر ۱۵۰ هزار تومان می باشد ، یک سایت فروش آنلاین قیمت فروش این عطر رو میزنه ۹۵ هزار تومان !!! این یک اختلاف قیمت فاحش حساب میشه و کاملا شک برانگیز هست ، و شک نکنید که عطری که داخل اون سایت به فروش میرسه تقلبی هستش و داخل کشور چین ، کشورهای حومه خلیج فارس و یا داخل همین کشور خودمان پر می شوند !

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. بسته بندی عطر :

میرسیم به قسمت بسته بندی عطرها ، در این قسمت باید کاملا دقت کنیم . بعضی از عطرها دارای سلفون ( نایلون ) بیرون از بسته بندی خودشان می باشند و برخی از عطرها ( مانند برند Creed ) فاقد سلفون هستند . پس یک بسته بندی سالم نشان از استفاده نشدن عطر مورد نظر می باشد . همچنین عطرهای تقلبی دارای بسته بندی های بسیار شل و بی کیفیت می باشند .

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. جستو جوی عطر از شرکت سازنده :

قبل از خرید می توانید به سایت مادر شرکت سازنده عطر رجوع کرده و ظاهر و مشخصات عطر را کامل مشاهده کنید تا نمای کلی از بسته بندی و مشخصات عطر دستتان بیاید .

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. چک کردن بارکد کشور تولید کننده :

در این قسمت باید به این مسئله دقت داشت که زدن بارکد جعلی برای تولید کننده های غیر قانونی یک کار بسیار آسان هست ! پس بعد از تطابق بارکد عطر با کشور سازنده اش نمی توان به صورت کامل به صحت ماجرا پی برد !

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. شیشه عطر :

در این بخش عطر را دستمان گرفته و به کیفیت ساخت شیشه آن نگاه می کنیم . عطرهای تقلبی اکثرا دارای شیشه های بسیار کلفت و کدر می باشند که تشخیص آن یکم سخته ولی اگر بتوانید نسخه اصلی از عطر را در دستتان داشته باشید می توانید به تفاوت های آن ها پی ببرید .

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. تکان خوردن شیشه عطر :

یکی از بهترین روش هایی که به صورت ابتکاری توسط گروه زیبا پرفیوم ابداع شده است و در اکثر موارد نیز جواب می دهد این هست که شیشه عطر را روی یک سطح صاف بگذارید ، سپس چند ضربه کوچک از جناحین شیشه به آن بزنید و ببینید از پائین تکان می خورد یا نه . اگه شیشه از جایش بلند شد ، با اطمینان میتونیم بگیم که تقلبی هستش !

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. بوی عطر :

این بخش اصلی ترین و مهمترین بخش تشخیص عطر اصل با عطر تقلبی می باشد . تفاوت این بخش با سایر گفته های ما در این هست که برای تست این بخش باید از قبل عطر مورد نظرتان را بو یا استفاده کرده باشین . ولی نکاتی که در این بخش گفته می شوند می توانند برای اشخاصی که از عطر هم استفاده نکرده اند نیز بهره ببرند . می پردازیم به این بخش ،

  • عطر های تقلبی بعد از اولین اسپری روی دست و یا کاغذ تست میزان بسیار زیادی الکل از خودشان پخش می کنند به طوری که بوی الکی ساطع شده از آن ها بسیار شدید و زننده می باشد . دقت کنید که همه عطرها بعد از اسپری شدن مقدار کمی بوی الکل در چند ثانیه اول می دهند ، نکته این قسمت در این هست که عطرهای تقلبی میزان اکل و ماندگاری بوی الکل بالایی دارند !
  • اگه قبلا از عطر مورد نظراتان استفاده کرده اید و هنگام بو کردن عطر خریداری شده رایحه متفاوتی از آن را استشمام کردید به حس بویایی خودتان ایمان بیاورید و شک نکنید که عطری که تهیه کرده اید تقلبی هست !
  • هر عطری دارای ۳ رایحه می باشد : رایحه اولیه ، رایحه میانی و رایحه اصلی . با شناخت قبلی از اسم مواد تکیل دهنده رایحه های عطر می توانید به صحت اورجینال بودن عطرتان پی ببرید . برای مثال داخل سایت زیبا پرفیوم بعد از توضییحات تکمیلی هر عطر قسمتی به نام توضیحات رایحه وجود دارد که در آن قسمت تمامی مواد به کار رفته در رایحه های عطر مورد نظر قابل مشاهده هست .

شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. خراب شدن بوی عطر :

عطرهای تقلبی معمولا بعد از چند هفته استفاده شدن تغییر کلی در رایحه آن ها ایجاد می شود . برعکس این برای عطرهای اورجینال صدق می کند ، عطرهای اورجینال حدود ۶ الی ۱۸ ماه ماندگاری ساخت دارند . این موارد به صورت کلی توسط سایت زیبا پرفیوم تست شده و با اطمینان می توانید از مطلب ما استفاده کنید .

 

از مطالب نوشته شده در سایت زیبا پرفیوم با درج منبع می توانید استفاده کنید .

2 دیدگاه در “شناخت عطر اصل و تقلبی

  1. saman گفت:

    maghale kh khoob bud merc

    1. مشاور سایت گفت:

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *